Lige meget hvilket job man har, kan man nærmest ikke komme uden om at skulle til et møde i ny og næ. Dette værende enten med egne kolleger, samarbejdspartnere, kommende samarbejdspartnere, kunder eller andet. Mange firmaer har enten egen kontorbygning med egne mødelokaler, men mange mindre firmaer må være foruden dette. Når disse sidstnævnte har brug for at holde møder, hvad end det måtte dreje sig om og hvem end det måtte være med, må de forsøge at skaffe et mødelokale et sted i byen. Heldigvis er der andre personer og firmaer der er opmærksomme på denne efterspørgsel, og muligheden for at leje mødelokaler i byen er derfor god og udbuddet er stort.
Problemet er så egentlig blot, hvor man skal starte.
Find et mødelokale i et kontorfællesskab og på et godt hotel
En mulighed er at melde sig ind i et kontorfællesskab.
Denne mulighed tiltaler ofte mindre firmaer, der endnu ikke har økonomi til at finansiere eget kontor. Der kan desuden være en masse faglig sparring at hente, ved at arbejde side om side med andre interessante firmaer og følge med på sidelinjen i deres arbejde.
I disse kontorfællesskaber vil der oftest være et stort eller flere rum med skrivebordspladser hvor det daglige arbejde foregår. Herudover har kontorfællesskaberne fælles mødelokaler, som de firmaer der har lejet sig ind, må deles om.
Fordelene ved denne mulighed er altså diversitet i arbejdsmiljøet da flere forskellige firmaer er samlet, og desuden de goder der følger med, at man er mange om at dele regninger som internet, husleje og rengøring.
En anden mulighed er at henvende sig til et hotel. Større hoteller har ofte en del fine mødelokaler, som de lejer ud til firmaer. Også mindre hoteller udlejer mødelokaler.
Hvis man har møde med nogle der kommer langvejs fra og som derfor må overnatte i byen, kunne denne løsning være en fordel da de så ikke skal ud og finde et hotel og overnatningssted på egen hånd. En anden fordel ved at leje et mødelokale på et hotel, er servicen. Denne varierer selvfølgelig fra hotel til hotel, men man kan således vælge hotel, herunder mødelokale, efter hvor meget service man ønsker.
Mange hoteller sørger nemlig for at forplejningen er i top og sørger desuden også for, at det praktiske til mødet er i stand.
En anden fordel ved at vælge et hotel er, at de typisk har et godt udvalg af forskelligt it-udstyr. Har du således lavet en powerpoint eller prezi du skal præsenterer til møder, kan du være sikker på at it-systemet virker og præsenterer det på bedst mulig vis.
At vælge et hotel som location for dit møde, er således er smart og nem løsning. Du skal ikke selv tænke på alle de praktiske aspekter, men kan blot fokusere på indholdet af mødet.
Konferencecentre er specialiseret i af afholde møder og konferencer
En tredje mulighed er, at leje sig ind på et konferencecentre. Disse findes i de fleste større byer.
Det gode ved konferencecentre er, at de er specialiseret i møder og konferencer. De ved altså med andre ord, hvad der skal til af forplejning og andre ydre faktorer, for at de som deltager i møder og konferencer, får den bedst mulige oplevelse.
Mange konferencecentre har egen restaurant og nogle også eget hotel. Dette giver altså gæsterne mulighed for at overnatte hvilket kan være rart, så man ikke skal ud og køre efter en hel dag i møde.
Udover disse nævnte muligheder udbyder en lang række firmaer og kulturelle institutioner mødelokaler. En nem måde hvorpå du kan finde et mødelokale hjemmefra sofaen af, er via hjemmesider. Her er det hurtigt og nemt at finde et mødelokale der passer til den ønskede lokation og pris.
Skriv et svar