Når man i sit firma skal overveje om diverse forskellige begivenheder som der jo er rigtig mange af hele året rundt, for der findes fødselsdage, jubilæum, receptioner og ikke mindst julen, så skal man overveje om ikke gaver er den gode investering der giver en bedre indtjening på bundlinjen i sidste ende.
Gaver er nemlig ikke noget der kun er forbeholdt imellem familier og venner, men så sandelig også den gode, venlige og smarte anledning til at vise sit brand frem, hvilket jo helt klart er grunden til, at firmajulegaver er utrolig trendy, populær og den smarte tilkendegivelse til alle lejligheder og så sandelig også som fejring af julen der ligger lige inden årets udgang.
En god firmajulegave inden medarbejderne drager på velfortjent ferie, er den gode motivationsfaktor som giver en bedre tilknytning til firmaet, og motiveret medarbejdere der føler sig en del af firmaet lægger også flere kræfter i deres arbejde, hvilket i sidste ende giver et bedre slutresultat ligegyldigt om man sælger fysiske produkter eller sælger ydelser der hjælper andre.
Derudover så er firmajulegaver ud af huset også den gode investering, for det er et rigtig godt salgsværktøj, som hvis man bruger det aktivt, højner det slutresultatet positivt med flere salg eller fastholdelse af sine kunder, hvilket vi kommer ind på her.
Hvorfor firmagaver til jul er den gode ide?
Der er mange grunde til hvorfor man skal give firmajulegaver, og en af de bedre grunde er de efterhånden mange tilfredsheds undersøgelser der viser at en julegave øger medarbejdertilfredsheden på arbejdspladsen.
Grunden til at medarbejdere føler en anerkendelse og samtidig værdi fra ledelsen, hvad enten det er fortjent eller ej, så øger eller fastholder det generelt produktionen og trivslen på arbejdet, hvor arbejdsglæden ikke går nedad hvilket også betyder at fejlmargen bliver fastholdt eller ligefrem forbedret, hvilket trivsel altid er med til at skabe.
Julegaver fra chefen eller firmaet er efterhånden blevet en vane, og hvis man prøver at fjerne de gode ting som vi ”har kæmpet” os til, så kan man måske nok spare lidt penge på bundlinjen, men alle med lidt logisk sans for menneskelig psykologi ved, at dette kun er kortvarigt. For hvis man følger de ultra liberale synspunkter hvor mindstelønnen er en landsby i Rumænien, julegaver er ikke noget lønmodtagere fortjener og den generelle holdning at man bare skal være glad for at have sit arbejde, hvilket værdier og motivation mon man så får skabt i sit firma?
Derfor er firmagaver internt til medarbejderne nok en økonomisk byrde, men alternativet kan sagtens være en meget større økonomisk byrde som ikke kun betales et måned om året, men derimod samtlige tolv måneder om året.
Som salgsredskab vinder du også ved at give firmagaver
Internt er firmajulegaven den gode investering for at tingene skal køre velfungerende og uden brok, men firmagaverne er så sandelig også værdifulde i salgsøjemed.
Med firmagaver som f.eks. til jul, så styrker med relationerne med sine eksisterende kunder, og fastholder disse i den gode kontakt så de forsætter med at købe dine produkter eller ydelser, og at fastholde ordrer er grundlaget for omsætningen selvom det nye mantra ord i Danmark jo er at vækste. At skabe de nye kontakter kan man nemlig også med firmagaver, for du kan gøre opmærksom på firmaet eksistens ved nye potentielle kunder med f.eks. en firmajulegave, hvor du kan lokke med smagsprøver på ydelser, produkter eller andet som vækker appetit ved den potentielle kunde, så der forhåbentlig kan skabe en form for samarbejde eller handel.
Så derfor er firmagaven noget du skal i gang med nu
Så hvis du eller i, i jeres firma ikke allerede har indført en gavepolitik, så er det nok på tide at indføre ideen også selvom det koster lidt penge, for dette er en investering i firmaet som faktisk også burde være muligt at måle på bundlinjen helt ligesom alle andre initiativer jo kan måles på den positive eller negative måde.
Du kan finde meget mere omkring firmajulegaver og alt omkring jul på juleliv.dk der er juleportalen for dig.
Skriv et svar